Covid-19 steun

Stichting Tick heeft gedurende het eerste corona-jaar drie aan de pandemie gerelateerde projecten ondersteund. Het eerste was het initiatief van de branche voor communicatieve ondersteuning van het vrijwilligersplatform 'NL voor Elkaar'. Verder zijn de uitreikingen van de VEA/BVA-Effies en van de SAN-Accenten ondersteund.

NL voor Elkaar

Het eerste project betrof het internetplatform ‘NL voor Elkaar’, waar vraag en aanbod van vrijwilligerswerk worden samengebracht. Het was een initiatief van de branche om dit platform van vrijwilligers juist in coronatijden met professionele communicatie onder de aandacht van een breed publiek te brengen. Om dat te bereiken werd een commercial gemaakt.

Verder werd door verschillende media tijd en ruimte ter beschikking gesteld. Klik hier voor een overzicht van de uitingen.

De meeste partijen leverden hun bijdrage aan de realisatie van het project om niet. Om de resterende (out-of-pocket) kosten te kunnen betalen en de door corona al zwaar getroffen zzp-ers enige vergoeding te kunnen geven voor hun bijdragen, werd door Tick financiële ondersteuning geboden.

Vakprijzen

De uitreikingen van de Effie en SAN zijn normaliter geen projecten die kwalificeren voor ondersteuning vanuit het Tick fonds. Voor beide vakprijzen gold echter dat vanwege corona de fysieke uitreiking vervangen diende te worden door een online uitreiking. Als gevolg zijn er dan dus geen inkomsten van bezoekers. Gelijktijdig zijn wel de technische kosten hoger om de online uitreiking het ‘verplichte’ professioneel niveau mee te kunnen geven. Om deze redenen heeft het Tick-bestuur besloten beide uitreikingen eenmalig te ondersteunen.

BP PINO EFFIES 17112020 LOWRES 00016 09b0bd0c92

De Effie-uitreiking vond plaats op november 2020. Klik hier voor het overzicht van de Effie winnaars van dat jaar..

De uitreiking van de SAN Accenten was op 31 mei 2021. Bekijk de korte samenvatting van die SAN-uitreiking.