Embassy of Dutch Creativity

Embassy of Dutch Creativity (EoDC) is een initiatief van de creatieve industrie in Nederland om zich jaarlijks tijdens het Cannes Lions Festival te presenteren.
Doel is de daar aanwezige wereldwijde creatieve gemeenschap te inspireren met de Nederlandse bezieling voor innovatie en ondernemerschap. Tevens wordt ermee beoogd Amsterdam als ‘creative capital’ op de kaart te zetten en internationale opdrachtgevers aan te trekken. Daarbij speelt het Amsterdamse DNA (ruimdenkend, multicultureel en interdisciplinair) een grote rol.

IAA Nederland was initiatiefnemer en slaagde er mede met de financiële steun van TICK in om in 2015 succesvol een eerste editie in Cannes te organiseren.

TICK verstrekte  EoDC ook in 2016 en 2019 financiële steun ten behoeve van de organisatie van activiteiten in Cannes in die jaren.

De EoDC wordt gedragen door IAA Nederland, ADCN, BvA, VEA, DDA, IAB NL, DDD en DuPho.

Daarnaast hebben zich bij de EoDC ambassadeurs en partners aangesloten die meehelpen om het programma in Cannes inhoudelijk, communicatief en financieel mogelijk te maken.
Partners zijn onder andere de vakbladen Adformatie, Fonk en Emerce.
Als ambassadeurs is een groot aantal communicatieadviesbureaus en productiebedrijven aangesloten. Voor het lustrumjaar 2019 waren dat onder andere Alfred, BSUR, Cote d'Azur, Czar, Dawn, 180 Kingsday, WeFilm, XXS en SMP.