24Festival

Het 24Festival is hét jaarlijkse evenement waar professionals in reclame, communicatie, marketing en design elkaar én aanstormend talent ontmoeten en inspireren. De dag bestaat uit het Grote Marketing Congres (voor professionals), de 24Academy (voor studenten en starters) en de uitreiking van de Effie Awards.

24Festival is een initiatief van VEA (Vereniging van Communicatieadviesbureaus) en BvA (Bond van Adverteerders) in samenwerking met het vakblad Adformatie.

Op 13 oktober 2010 organiseerden VEA en BvA voor de eerste keer het Ad Festival onder de naam 'de 24 uur van de reclame'. Een dag met vaksessies voor studenten, een congres, de Effie uitreiking en het beste werk van dat jaar uit Cannes. TICK stelde zich garant voor een eventueel tekort.

Sinds de start in 2010 heeft TICK het 24Festival jaarlijks financieel ondersteund, Zo maakte TICK het mede mogelijk dat in 2012 president Bill Clinton vertegenwoordigers van het communicatievak in de Convention Factory in Amsterdam aan kon spreken op hun verantwoordelijkheid. En dat vooral ook op de mogelijkheid, die reclamemakers hebben, om verandering in de wereld tot stand te brengen.

Sinds 2015 vindt het 24Festival plaats in het Concertgebouw in Amsterdam en wordt de bijdrage van TICK aangewend voor de organisatie van het onderdeel 24Academy. Dat programmaonderdeel richt zich op studenten en aanstormend talent in reclame, marketing, communicatie en design.