100 JAAR VEA

In 2017 vierde VEA, de vereniging van toonaangevende reclamebureaus, het 100-jarig bestaan. Net als 10 jaar eerder, gebeurde dat onder de titel 'Kunst van het Verleiden'.

Voor het 90-jarig bestaan werd met steun van TICK een tentoonstelling in het Cobra museum in Amstelveen georganiseerd.

Nu werd mede met steun van TICK door Big Shots een documentaire gemaakt over de belangrijkste ontwikkelingen en trends in de Nederlandse reclame vanaf de jaren ‘50. Regisseur en initiatiefnemer Danny van den Bersselaar ging daarvoor in gesprek met de creatieve voorhoede van reclamemakers. Persoonlijke verhalen en archiefmateriaal schetsen het beeld van de reclamewereld en de ontwikkelingen in het vak door de jaren heen.

kvhV

De film werd getoond tijdens een feestelijke avond ter viering van het 100-jarig bestaan op 10 oktober 2017 in het Tuschinsky theater in Amsterdam. De film leidde die avond meteen al tot discussie, waarvan o.a. Adformatie verslag deed.