Jonge Honden

in 2017 vierde Jonge Honden het 25 jarig bestaan. TICK steunt Jonge Honden al meer dan 10 jaar en maakt het de Film en Cyber winnaars van de 24uurs pitch mogelijk om mee te gaan naar Cannes en daar deel te nemen aan de Young Lions Competition. Booking.com was in 2018 gastheer voor de 24uurs pitch.

Het doel van Jonge Honden is jong talent een podium te bieden zodat ze een voet tussen de deur van de creatieve industrie krijgen.

WhatsApp Image 2019 06 17 at 14.27.31

Daarvoor worden jaarlijks portfolio avonden, creative classes en pitches georgainseerd. Met de pitches wordt geld binnengehaald voor de financiering van de Cannes week. Nog belangrijker is echter dat zo ideëen van jonge creatieven worden verbonden aan internationale bedrijven en organisaties.

De reis naar het Cannes Lions International Festival of Creativity is het jaarlijkse hoogtepunt. Het biedt het jonge talent de kans zich volledig onder te dompelen in het top creatieve werk van over de hele wereld. En als jonge hongerige creatieven ontmoeten ze daar de creatieve toppers van dat moment. Na terugkeer wordt er later in de zomer een after Cannes evenement georganiseerd om de gesignaleerde ontwikkelingen en opgedane ervaringen met ekaar te delen.

De Jonge Honden gaan overigens niet langer met de befaamde Jonge Honden bus, maar vliegen nu om geld te besparen.

De entreeprijzen voor Cannes waren zo hoog gestegen dat Jonge Honden in 2017 samen met RA*W tijdens het festival een protestmars in Cannes organiseerden. Voor 2020 kost een Complete Young Lion Pass 1895 euro ex btw. Nog altijd een zeer hoog bedrag voor jong talent.

Intussen vindt het initiatief ook internationaal navolging en is er een actieve Jonge Honden club in België. En wereldberoemd is de YoungDogs Dance Party in Cannes waar jong creatief talent van over de hele wereld elkaar ontmoet.