Het eerste en grootste project dat door TICK werd opgepakt was het veiligstellen van het Commercial Film Erfgoed in nauwe samenwerking met het online museum het Reclame Arsenaal.
Tot aan het begin van deze eeuw had het Reclame Arsenaal zich beperkt tot print uitingen. Gelijktijdig nam de digitalisering een grote vlucht en bleek oud filmmateriaal langzaam te vergaan.
Alle reden om de krachten te bundelen, het commercial film materiaal op te sporen en te digitaliseren. En zeker niet onbelangrijk beschikbaar te maken voor het grote publiek.
Onder leiding van Pim Reinders van het Reclame Arsenaal, met technische steun van Condor en de financiële middelen van TICK werden de oude analoge commercials in verschillende fasen gedigitaliseerd en voor zover mogelijk met de beschikbare credits op de website van het Reclame Arsenaal geplaatst.
Uiteraard had een en ander gevolgen voor de benodigde infrastructuur. En ook daaraan leverde TICK een bijdrage.
Dankzij deze krachtenbundeling is intussen het grootste deel van het beschikbare analoge materiaal omgezet en daarmee beschikbaar voor vakmensen, onderwijs en iedereen die nog eens een oude commercial wil terugzien. De website trekt maandelijks zo'n 70.000 bezoekers.