Eindexamen commercials van de NFA

Al jaren ondersteunt TICK de Nederlandse Filmacademie van de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten. Daarmee wordt het de studenten van de Filmacademie mogelijk gemaakt om voor hun eindexamen commercials met professionele filmapparatuur te schieten.

Er hebben de afgelopen jaren verschillende eindexamen commercials van studenten van de Filmacademie prijzen gewonnen. Zo werden drie van de eindexamencommercials van Lichting 2014 genomineerd voor The Young Director Award 2015. En won de film Tableau Vivant er zelfs zilver.

In 2014 reikte de ADCN een new directors lamp uit voor de eindexamencommercial 'Morgen word ik zestien' van Lichting 2013. De eindexamencommercials van Lichting 2015 werden gemaakt in samenwerking met Amnesty Nederland en hadden als thema Freedom of Expression is a Human Right. De commercial The bright life of Oleg (over de zaak Oleg Sentsov) is tijdens het NFF 30 maal vertoond en was daarmee de meest vertoonde film van het festival.

In 2011 sponsorde TICK de productie van een dvd met een overzicht van het beste examenwerk van studenten gemaakt gedurende de eerste 12,5 jaar van het bestaan van commercialonderwijs aan de Film Academie.

Stichting TICK | p/a Buro Blanchard | Pijnboomstraat 38 | 2023 VS Haarlem | Kvk nr. 32073327

Telefoon: 023-620 03 05 | Mobiel: 06 50 20 56 72 | E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.