Procedure

Om voor een financiële bijdrage van TICK in aanmerking te komen moet men tijdig een aanvraag indienen.

De behandeling van een aanvraag duurt maximaal 3 maanden, vanaf het moment dat alle benodigde informatie is verstrekt. Als onderdeel van de behandeling kan de aanvrager verzocht worden om voor het TICK-bestuur zijn of haar aanvraag nader mondeling toe te komen lichten.

Lees, alvorens u besluit een aanvraag in te dienen en het formulier daartoe gaat invullen, de doelstelling van de stichting TICK. Zo kunt u inschatten of uw aanvraag een kans maakt om gehonoreerd te worden. In principe dient een aanvraag te worden ingediend, ruim voordat het project wordt opgestart.

Samen met het ingevulde en ondertekende aanvraagformulier dienen de onderstaande bijlagen te worden ingezonden. Let op: alle bijlagen, met uitzondering van de laatste, zijn verplicht (uiteraard voor zover van toepassing):

• Aanbiedingsbrief: een begeleidend schrijven waarin u de aanvraag in het kort inleidt;
  • Projectplan: een uitgebreide beschrijving van de inhoud van het project, de motivering, de aanleiding, de planning, etc.;
  • Projectbegroting: de kosten van het aangevraagde project; daarbij een dekkingsplan van het project inclusief eigen bijdragen, inkomsten uit kaartverkoop, bijdragen andere organisaties of instituten. (graag als Excel bestand);
  • Financieel jaarverslag: jaarrekening; de meest recente balans; de resultatenrekening of winst- en verliesrekening, een toelichting op beide;
  • Uittreksel register Kamer van Koophandel dat niet ouder dan 1 jaar is;
  • Geldende statuten van de organisatie;
  • Relevante documentatie van de organisatie en haar activiteiten. Hiermee bedoelen we bijvoorbeeld persberichten, cd's en foto's. (NB. Niet verplicht, maar mogelijk relevant voor een juiste beoordeling);

Aanvragen worden beoordeeld door het bestuur van de stichting TICK. Het bestuur wordt gevormd door:

1. Rob van den Idsert (voorzitter),
        2. Paul Blok (penningmeester),
        3. Stephanie Grimmelt,
        4. Sybrig Andringa en
        5. Frans Blanchard (secretaris).